Att vara mamma

Att vara mamma för mig är det bästa som finns.
Innan jag blev gravid fick jag höra från alla håll och kanter att "livet nästan var slut" när man skaffade barn.
Jag fick höra att man skulle vänta så länge man kan innan man skaffar barn, för att när barnet väl har kommit hinner man inte göra allt det som man vill längre.
Jag hade ju hund, så jag var ganska så låst ändå, utan att ha haft problem med det, så jag har alltid motargumenterat (trots detta så vet jag ju att det är stor skillnad på att ha hund och att ha barn) med det.

När jag blev gravid så sa folk "Har du gjort allt du vill med ditt liv tycker du?"

Men jag tänker inte på livet på det sättet. Jag ser det verkligen inte som att det är slut bara för att jag har skaffat barn.
 Jag längtar tills jag får resa utomlands och upptäcka världen - tillsammans med mitt barn.
Jag längtar efter alla utflykter och allt mys som hör till årets alla årstider - med mitt barn.
Jag längtar efter livets alla stunder som jag får uppleva tillsammans med mitt barn!!
Elias är det absolut bästa jag har gjort.

Att vara mamma är för mig inte att livet är slut, utan det är en DEL av livet, på det sättet som jag vill leva mitt liv :)

<3


Kommentarer
Postat av: ♥ Tjugo och gravid ♥

Ja, på torsdag är det redan vecka 38, vet inte vart tiden har tagit vägen.



Kul att läsa hur det är ur en positiv synvinkel för en gångs skull, undrar om alla är så negativa för att man ska komma in med förväntningen att det är jobbigare, tråkigare, hårdare än det är?

2010-11-09 @ 07:28:53
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0