Besviken

Jag blir alltid sårad och besviken på folk som är så mycket äldre än vad jag är. Det känns som att dom som har passerat en viss gräns i livet helt plötsligt blir oberäkneliga,elaka och individer utan känslor. Jag har alltid sett upp till och respekterat "äldre". Haft höga förväntningar om att vuxna "alltid är mogna" tänker vettigt och tar hand om sina liv, men ju äldre jag blir desto mer inser jag ju att det är tvärtom. I mitt liv (observera mitt liv) så stöter jag mestadels på vuxna som tänker som rena jävla nötter och fler och fler "ungdomar" som tänker vettigt och ansvarsfullt.

Är det typ dagens att så fort man passerat 40 och 50, så kan man kassera sitt liv? Börja vara negativ,elak och oansvarig? Sprida dålig och negativ energi omkring sig? Samarbete? Det finns ingen som alls har lust med det som är över 40 eller? Eller är det bara så att "Äldst vet och kan mest?" Det kanske är omöjligt för "äldre" att lära sig något samt samarbeta med yngre. Ja, vad vet jag, jag är bara en 20årig snorunge som inte alls vet ett skit..

Jag tänker vara 20 år och extremt omogen men jag säger bara

 FUCK YOU,MARIANNE



Och förövrigt så säger jag att jag just nu vill ge min "far" en spark i arslet som har slutat höra av sig för att han börjat dejta sin kära kossa igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0