Eftermiddagsbloggning

Nu har jag haft fullt upp ett par timmar vilket har varit väldans skönt!
Jag ställde mig och bakade, efter ett ganska klurigt recept, för att få till härliga chokladmuffins med mörka chokladbitar i.. Dom var inne i ugnen liiite för länge, så jag blev inte supernöjd men..
Medans smöret skulle bli rumstempererat så ställde jag mig och rullade köttbullar för glatta livet, skalade potatis gjorde jag också. Blandade till allting som skulle vara till middag, ställde fram kastruller och stekpannor på spisen så att allting bara skulle vara klart att sätta på när Simon kom hem!

Nu är klockan halv sex och vi har alltså hunnit äta middag framför teven, som alltid ;)

Simon står och tar disken och jag funderar på om jag ska försöka lura med honom hem till hans föräldrar (lång skogspromenad för hunden) och spela en plump för att sedan gå lika lång skogspromenad tillbaka hem :-)
Det skulle bli dagens motion isåfall.. :)

Jag känner att all energi bara rinner ur mig nu när jag sitter här, kom på mig själv med att blunda medans jag låtsas "tänka".. Vem jag låtsas för är oklart, eftersom jag är ensam i rummet, jag tror att jag försöker lura mig själv..
Dags att resa på mig så jag inte fastnar i sängen bakom mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0