Jag blir så glad...samtidigt..

Tove ringde mig för ett par timmar sedan och berättade att Honey (En av våra vinthundar) antagligen kommer att få bli adopterad. Dom som har henne i jourhem ska träffa familjen som vill adoptera henne imorgon för att se om det skulle funka med deras nuvarande hanhund och henne, så håll tummarna för att dom fungerar bra tillsammans & att det är en bra familj!

Samtidigt som jag skriver detta så skär det i hjärtat.. Det har ringt en kvinna till mig som vill ha hjälp att omplacera en 1,5 år gammal amstaff-tik som inte har det särskilt bra just nu. Vi skulle ha träffats idag för att jag skulle bedöma om det finns någon chans för oss att hitta ett bra hem till henne - men hunden är sjuk,haltar på bakbenen och har haft diarre och spytt - Så istället blir det att åka ut till knutby för att Marianne ska kunna kolla och bedömma om det finns någonting som vi kan göra för hunden.. Jag håller tummarna för den hunden också..

I övrigt så finns det 8stycken blandras valpar på Irland samt 5 st terrierblandningar som mer än gärna skulle vilja komma till Sverige.. Alltså är det 13 Jourhem som skall letas upp om vi ska ha en chans att få hit dom till Sverige..Jag har ett antal personer som jag tänkte sätta mig och ringa i helgen, man kan ju alltid hoppas att jag lyckas hitta 13 jourhem så att vi kan få hit dom små liven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0