Jävla skit

Jag är så trött på att aldrig få hjälp med städning här hemma.
Det som Simon gör räcker inte ens halvvägs till att få det rent.
Han försöker säkert, men han förstår inte hur man gör så att det blir rent. Ajax och torkypapper det är nog inte hans grej. Allting blir oftast bara värre när han "städar", han diskar så att det hamnar matrester över hela diskbänken och kaklet hemma och torkar INTE bort det.. (Men då har han hjälp till och städat enligt honom) Om han dammsuger så dammsuger han inte överallt, inga hörn,inte bakom soffa eller bakom hyllor,byråar osv. Så dagen efter blir det skitigt igen. Jag orkar inte. Jag försöker hålla rent, men det går inte..

Jag dricker inte kaffe men får ändå torka kaffefläckar varje dag. Jag brer inte mackor på bänken där micron står, ändå får jag torka brödsmulor och ostsmulor på den bänken dagligen. Jag använder knappt duschen, men ändå så måste jag rengöra duschen och ställa ordning alla flaskor där inne. Jag ställer inte mina skor precis innanför ytterdörren,trots det måste jag varje dag flytta på skor så att man kan komma in. Det är så mycket som jag inte gör, som jag ändå måste städa reda på varje dag. Det som är jobbigt är att Simon aldrig lär sig att ta reda på efter sig själv. Hade jag bott ensam hade det varit okej, för då hade det bara varit min jävla skit som jag tar reda på.
Snart får vi ett barn också. Då får jag städa efter ytterligare en person.


Idag har jag skurat hela badrummet (IGEN...) tagit all disk, dammtorkat alla ytor, tvättat,hängt tvätt,vikt tvätt och nu ska jag dammsuga och sedan försöka hinna ta reda på allt skit som står på balkongen för att sedan kunna skaka mattor och skura lägenheten!

Fan, jag orkar inte.
Hade jag inte varit allergisk mot damm så hade jag försökt leva i skiten, men nu KAN jag inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0