Kålsoppa!

Imorse kunde jag bara inte somna om. Vaknade typ 06.15 och direkt då så kände jag att jag inte skulle kunna somna om. Hade ställt klockan på 8.30 eftersom jag ville hinne göra mig iordning och gå ut med hunden innan jag ska iväg på mvcbesök och present letande. Hoppas att allting står rätt till som vanligt i magen, nu när det börjar närma sig förlossning blir man ju lite orolig, vill att allting ska vara superbra :) På lördag fyller mamma år, det är därför jag ska leta present.  Jag vet att det blir underbar kålsoppa på lördag !! HÄRLIGT! Som om jag har längtat från förra året fyfan! Jag tycker att det är orättvist att man bara "får" äta det en gång om året. Fast å andra sidan hade det ju inte blivit lika speciellt om man hade ätit det "när man ville"..

Alla som hör kålsoppa här i sthlm tycker att det låter jätteäckligt, men alla som har smakat (det är faktiskt en hel del som har vågat!!) älskar det! Simon kan typ som mig äta hur mycket som helst. Man bara suger i sig vitkålsbitarna och frikadellerna, själva soppan i sig är supergod också. Mums.. Jag längtar nästan lika mycket efter kålsoppa som efter julmaten.. Men det är ju torsdag idag så jag behöver inte längta lika länge :D

Nu fick jag precis ett sms, det blir ändrade planer. Stefan har ingen bil, så det blir inge presentletande förrens 12.30 då mamma slutat skolan. Så efter mvcbesök ska jag gå och köpa en amningsbh på trosshoppen (dom är ju LAGOM dyra.........suck, jag hatar mina bröst!) och sedan gå hem. Jag sätter en miljon på att jag kommer lägga mig i soffan och sova då. Skit också! Jaja, jag lär ju bli väckt 12.30 iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0