Kladdkakerecept

Nu blir det långpromenad med hund,sedan blir det ett varmt bad och efter det blir det soffmys med kladdkaka och vaniljglass och tända ljus! Kan den bli bättre avslut på en dag då jag har gjort absolut ingenting?


‎3 dl socker
2 ägg
75g smält smör
2 tsk vaniljsocker
2-4 msk kakao
...Lite salt
några "virvlar" sirap
Ca 50-100 gram riven mörk choklad
25-50 gram hackade hasselnötter

Jag älskar ju att baka och jag provar alltid olika recept.
Kladdkaka har varit min favorit sen jag var liten och för ett par år sen så testade jag att ha i sirap och fick då den där kladdkrämigasegeffekten som jag alltid velat få fram, så det är ett tips, om ni vill ha kladdsegkladdkaka och inte bara sötsockrig som den blir annars.
Nu har jag testat att ha i riven choklad och hasselnötter också och det blir suveränt!
Jag är en chokladfantast och om ni är lika chokladtokiga som mig så blir alla kladdkakerecept godast med FYRA msk kakao..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0