nu är det snart natt

Och jag ska alldeles strax slänga in mina svettiga kläder i tvättmaskinen, hoppa in i duschen och försöka mig på att raka benen lite snabbt och sedan ska jag kolla på en film med min karl!

Sandra var här idag och drack kaffe och jag lekte lite med jordens sötaste tobbis! Han blev jätte fascinerad av vårat akvarium och jag kom på mig själv med att skämmas lite för att det var så längesen som vi gjorde rent akvariet så imorgon ska jag städa där och städa resten av lägenheten också!
Damma,dammsuga,skura och putsa allting runtomkring! :-) SKÖNT!

Någonting annat som däremot är rätt drygt är att det är hela 2 månader kvar tills det är december och jag längtar verkligen efter att få julpynta! Har varit nere i förrådet och röjt lite så att alla julkartonger står längst ut och tillgängliga för att bara hämtas upp.. Men jisses! Jag vill köpa julgran,göra pepparkakshus,baka lussebullar och sätta upp alla mina små tomtar överallt. Julgardiner och fram med alla mysiga jullyktor!!
December, det är verkligen min månad!
Tänk er att det är mörkt ute,det enda ni ser när ni kollar ut är snön som faller ner i gatulyktans sken.. Du sitter inne i soffan, med en röd fleecefilt och framför dig en stor rund kopp med varm choklad,marshmallows och nybakade pepparkakor och lussebullar.. Lukten som är i luften från lussebullarna,pepparkakorna,apelsinerna med nejlikorna och självklart från alla värmeljus som står utspridda runtomkring, det är ju underbart!
Och denna jul kommer vi ha en bebis!
Jag ser en film spelas upp framför ögonen på mig och nu tänker ni säkert att "ja men så brukar det aldrig bli".. men.. varje jul så får jag en sån där harmonisk film uppspelad framför mina ögon och den blir alltid sann (nu har jag ju iofs en bebis, det är ju skillnaden, men oavsett vad så tror jag att känslan som jag har, faktiskt infinner sig, som den gjort alla år och bara det är ju värt det!! JAG ÄLSKAR JULEN!)



Pepparkakshus från förrförra året


Kommentarer
Postat av: Sandra

Oooh jag hör att den här julen blir den bästa någonsin =) för oss båda =D

2010-09-08 @ 17:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0