svullen

Valrossen vaknar, vänder sig om i sängen. Jag hör själv hur jag låter. Jag är svullen om fötterna,svullen i munnen, händerna ser ut som prinskorvsfingrar. Gud vad mysigt det är att vara gravid!
Jag struntade i föräldrakursen idag, jag var så jäklans trött att jag inte orkade. Jag borde ringa ner till Helene och be om ursäkt, för att jag inte kom, men jag är så svullen i min mun och tandköttet i gommen att jag tror att jag låter som en 76årig gammal gubbe.

Igår låg jag bara i sängen hela dagen. Jag gjorde ingenting. Jo, på kvällen. Vid halv nio gick jag och Simon ut på en promenad med Tusse och sedan bakade jag kladdkaka,åt lite kladdkaka och glass och tog ett bad. Jag startade tvättmaskinen också, vid 20.00. Så idag ska jag faktiskt försöka att göra något.. Iallafall hänga tvätten som ligger i tvättmaskinen och vika den tvätten som är torr och hänger på torkstället.

Jag känner mig orkeslös. Totalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0