Valvakan & Valtjafs

Måste bara tillägga hur jävla trött jag är på allt jobbigt snack om SD..
Herregud, hur orkar alla klaga så otroligt mycket?
Lägg ner eran tid & energi på något positivt istället..
Det är Sverige som har röstat fram detta såhär, även om ni tycker att det är fel, så har dom människorna valt att rösta på SD och oavsett hur förbannade ni blir över det så är det så det är, det är därför vi har val i Sverige.
För att alla ska kunna gå ner till vallokalerna, välja det partiet dom vill och sedan se vad som händer.

Jag personligen tycker inte särskilt bra om SD, men samtidigt kan jag tycka att deras 3 "stora frågor" är relativt bra. Äldrevården och fängelsestraffen speciellt. Dock har jag inte läst någonstans det som alla säger att SD står för "Bedöma straffen efter hudfärg" .. Har varit inne på deras hemsida och försökt hitta allt det som alla ankklagar dom för - säger att dom går ut i media + deras reklamkampanjer osv - men jag hittar faktiskt ingenting sånt!
(Länka gärna, jag är intresserad av att läsa, faktiskt!)

I övrigt så satt jag och min sambo bänkade framför tv´n hela kvällen, tills allting var slut!
Jag trodde aldrig att jag skulle bli så intresserad och fast, men attans vad spännande det var!
Det var också roande, speciellt Lars Ohly´s lilla utbrott, komik! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0