Varför går tiden så fort?

Idag vaknade jag 08.30 och föräldrakursen började 08.15. Jag låg kvar och vred mig i sängen, ville inte gå ändå idag. Dom skulle kolla på någon förlossningsfilm och jag kände verkligen inte för det. Jag gick upp efter ett tag och åt frukost,gick ut med hunden och sen gjorde jag mig iordning och gick ner till mvc ändå - jag hade ju ändå vanlig koll direkt efter föräldrakursen, så jag fick massa papper och fick lyssna på hjärtljuden som vanligt. För ovanlighetensskull så slog lillpuppens hjärta i 150-155 slag i minuten :)

Jag gick hem i solskenet,trots att solen sken så mycket så var det riktigt kallt. Jag fick såna där höstmyskänslor,jag vill picnica med mitt hjärta, mysa i en stickad kofta och bara känna att ingenting spelar någon roll.

När jag kom hem så gjorde jag varm choklad, satte mig på balkongen och pratade med en gammal kompis, som jag inte pratat med på väldigt länge. Trots att det var flera månader sen så pratade vi nästan som att det var igår vi hördes av. Jag skäms lite över hur våran relation ändrats på bara två år, speciellt när jag tänker på att han faktiskt var min karls bästa vän och dom kunde knappt gå en dag utan att träffas. När jag och Simon började dejta, fick jag liksom med honom på köpet och vi 3 var nästan oskiljaktiga första året. Sen gled jag och Simon ifrån honom mer och mer och idag pratar vi så sällan som kanske 1 gång på 2-3 månader. Helt sjukt. Hur kunde det bli så?

Det är jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0